ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE WARUNKÓW UMOWY w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej

by
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Szanowni Państwo,

z dniem 10 listopada 2024 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1221; dalej jako: „PKE”), co wiąże się z koniecznością dostosowania postanowień zawartej z Państwem umowy. Niniejsze zawiadomienie ma na celu przybliżenie Państwu zasad, na podstawie których będą świadczone usługi objęte zawartymi przez Państwa z nami umowami po wejściu w życie nowej ustawy. 

Co istotne wejście w życie nowej ustawy nie wpłynie na główne warunki zawartej z Państwem umowy, w tym m.in. w zakresie świadczonych usług, uiszczanych przez Państwa opłat czy wskazanych w umowie terminów. Aby dalej kontynuować umowę w tym samym zakresie nie muszą Państwo nic robić.

Poniżej przedstawiamy szczegółowo zmiany wynikające z wejścia w życie PKE i Państwa uprawnienia wynikające z nowej ustawy, które będą obowiązywać od dnia 10 listopada 2024 r. 

  1. W zakresie dostosowania warunków świadczenia usługi do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (art. 291 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji: 

Na żądanie każdego abonenta z niepełnosprawnościami, Dostawca usług będzie doręczać mu postanowienia umowy, regulaminu, cennika bądź innych dokumentów stanowiących integralną część umowy, w formie dla niego dostępnej. Celem udostępnienia takich dokumentów powinni Państwo skontaktować się z Dostawcą usług telefonicznie pod numerem + 48 576 575 100.

  1. W zakresie potwierdzania warunków umowy na trwałym nośniku (art. 294 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji:

Dostawca usług utrwali i doręczy Państwu na trwałym nośniku treść zaproponowanych i uzgodnionych warunków umowy oraz Państwa oświadczenie o zapoznaniu się z tymi warunkami, jeżeli oświadczenia były składane w formie dokumentowej. 

  1. W zakresie formy wypowiedzenia/rozwiązania/odstąpienia od umowy przez abonenta
    (art. 295 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji:
  1. Bez względu na formę zawarcia umowy, mogą Państwo złożyć oświadczenie o jej wypowiedzeniu, rozwiązaniu bądź o odstąpieniu od umowy w formie dokumentowej, w tym również przy wykorzystaniu poczty elektronicznej
  2. Dostawca usług zawiadomi Państwa o otrzymaniu Państwa oświadczenia o wypowiedzeniu, rozwiązaniu bądź odstąpieniu w terminie 1 dnia roboczego od jego otrzymania przez:
  1. wysłanie wiadomości SMS na numer wskazany przez Państwa do kontaktu;
  2. wykonanie połączenia głosowego na numer wskazany przez Państwa do kontaktu, przy czym po wykonaniu co najmniej 3 prób połączenia Dostawca usług uzna zawiadomienie za wykonane; 
  3. wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany przez abonenta do kontaktu.
  4. Dostawca usług potwierdzi przyjęcie Państwa oświadczenia o wypowiedzeniu, rozwiązaniu bądź odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku, w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania, wskazując jednocześnie nazwę usługi, której dotyczy oświadczenie, dzień otrzymania oświadczenia oraz dzień zakończenia świadczenia usługi. 
  1. W zakresie wypowiedzenia przez abonenta będącego konsumentem umowy obejmującej co najmniej usługę dostępu do internetu lub usługę komunikacji interpersonalnej wykorzystującą numery wraz z inną usługą komunikacji elektronicznej lub promocyjnym urządzeniem końcowym (art. 305 ust. 2 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji:

Jeżeli mają Państwo status konsumenta, to w przypadku wypowiedzenia przez Państwa umowy                        w stosunku do którejkolwiek z usług objętych umową, z uwagi na jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, mogą Państwo teraz wypowiedzieć umowę, również w odniesieniu do pozostałych usług objętych umową.  

  1. W zakresie ofert wiązanych (art. 305 ust. 1 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji:

Jeżeli mają Państwo status konsumenta, to w przypadku świadczenia na Państwa rzecz co najmniej usługi dostępu do internetu wraz z inną usługą komunikacji elektronicznej lub promocyjnym urządzeniem końcowym, Dostawca usług będzie stosował postanowienia Państwa umowy odpowiednio do każdej z tych usług w zakresie: maksymalnego okresu obowiązywania umowy, automatycznego przedłużania umowy, zmiany umowy, zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu oraz występowania stałych i znaczących rozbieżności między umową a wykonaniem usługi. 

Powyższe będzie również odnosiło się do Państwa, jeżeli mają Państwo status mikroprzedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub organizacji pozarządowej, chyba że złożą Państwo w terminie do 10 listopada 2024 roku oświadczenie o zgodzie na wyłączenie stosowania wobec Państwa przepisów przyznających niektóre uprawnienia konsumenckie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zawiadomienia. 

  1. W zakresie automatycznego przedłużania umowy co najmniej na usługi dostępu do internetu lub usługi komunikacji interpersonalnej wykorzystującej numery wraz z inną usługą komunikacji elektronicznej lub promocyjnym urządzeniem końcowym (art. 305 ust. 3 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji:

W czasie trwania umowy, mogą Państwo złożyć zamówienie na kolejną usługę komunikacji elektronicznej bądź na promocyjne urządzenie końcowe u Dostawcy usług. Wówczas umowa zawarta w stosunku do pierwszej z tych usług, nie ulega przedłużeniu na czas obowiązywania umowy o świadczenie kolejnej usługi, chyba że wyrażą Państwo na to zgodę. 

Powyższe będzie również odnosiło się do Państwa, jeżeli mają Państwo status mikroprzedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub organizacji pozarządowej, chyba że złożą Państwo w terminie do 10 listopada 2024 roku oświadczenie o zgodzie na wyłączenie stosowania wobec Państwa przepisów przyznających niektóre uprawnienia konsumenckie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zawiadomienia. 

  1. W zakresie zapewnienia abonentom informacji o alternatywnych taryfach (art. 303 PKE)
    – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji:

Mogą Państwo uzyskać informację o alternatywnych taryfach podczas połączenia z konsultantem Dostawcy usług, pod numerem + 48 576 575 100.

  1. W zakresie uprawnienia Dostawcy usług do jednostronnej zmiany warunków umowy (art. 306 ust. 1-4 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji:
  1. Dostawca usług może dokonać jednostronnej zmiany warunków zawartej z Państwem umowy                          z uwagi na zmianę przepisów prawa lub decyzję Prezesa UKE albo jeżeli proponowane zmiany są wyłącznie na Państwa korzyść, w tym powodują obniżenie cen usług komunikacji elektronicznej lub dodanie nowej usługi albo jeżeli proponowane zmiany mają wyłącznie administracyjny charakter i nie pociągają za sobą dla Państwa żadnych negatywnych skutków.
  2. Dostawca usług opublikuje na swojej stronie internetowej treść proponowanych zmian z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten będzie mógł być krótszy, jeżeli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian, nastąpi z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki będzie wynikał z decyzji Prezesa UKE. 
  3. Bezzwłocznie po publikacji, Dostawca usług doręczy Państwu na trwałym nośniku opublikowaną uprzednio treść proponowanych zmian i poinformuje Państwa o uprawnieniu do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian. 
  4. W przypadku braku akceptacji przez Państwa zmian, o których mowa wyżej, mogą Państwo wypowiedzieć umowę z uwzględnieniem konieczności zwrotu wartości przyznanych Państwu ulg, pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. 
  5. Termin na realizację przez Państwa uprawnienia do wypowiedzenia umowy z uwagi na brak akceptacji proponowanych zmian nie może być krótszy niż do wejścia w życie tych zmian.
  1. W zakresie korzystania z promocyjnego urządzenia końcowego (art. 310 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji: 

W przypadku:

  1. upływu okresu, na jaki została zawarta umowa, w ramach której nabyli Państwo promocyjne urządzenie końcowe, 
  2. zwrotu przez Państwa ulg przyznanych przy zawarciu umowy, pomniejszonych o ich proporcjonalną wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej wypowiedzenia w przypadku zakończenia okresu trwania umowy przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta

– Dostawca usług nieodpłatnie usunie wszelkie wprowadzone uprzednio ograniczenia w zakresie korzystania z tego urządzenia. Celem usunięcia ograniczeń powinni Państwo skontaktować się
z wybranym Biurem Obsługi Klienta (BOK) Dostawcy usług. 

  1. W zakresie uprawnienia abonenta do monitorowania wykorzystania usług (art. 317 PKE) – obejmuje usługę internetową:
  1. Jeżeli posiadają Państwo status konsumenta, Dostawca usług zapewni Państwu, narzędzie do monitorowania poziomu wykorzystania oraz do kontrolowania wykorzystania usług rozliczanych w oparciu o czas albo ilość wykorzystanych danych lub jednostek taryfikacyjnych. Narzędzie to zapewni dostęp do aktualnych informacji w zakresie wybranej przez Państwa usługi. 
  2. Dostawca usług poinformuje Państwa:
  1. o zbliżającym się osiągnięciu limitu usługi w ramach wybranego pakietu taryfowego – przed osiągnięciem takiego limitu,
  2. o całkowitym wykorzystaniu limitu – niezwłocznie po jego wykorzystaniu przez Państwa. 
  3. Na wykorzystanie przez Państwa limitu transmisji danych w ramach wybranego pakietu, nie będzie miało wpływu korzystanie przez Państwa ze stron internetowych oraz aplikacji mobilnych ujętych w wykazie stron internetowych i aplikacji istotnych dla zapewnienia dostępu do służb ratunkowych, dostępu do informacji o zdarzeniach kryzysowych lub mających istotny wpływ na sytuację społeczną lub porządek publiczny, mających walor edukacyjny lub realizujących zadania systemu informacji w ochronie zdrowia, opublikowanym przez ministra właściwego ds. informatyzacji w Biuletynie Informacji Publicznej, chyba że przebywają Państwo poza terytorium Polski i korzystają z nich Państwo w ramach usług roamingu międzynarodowego. 

Powyższe będzie również odnosiło się do Państwa, jeżeli mają Państwo status mikroprzedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub organizacji pozarządowej, chyba że złożą Państwo w terminie do 10 listopada 2024 roku oświadczenie o zgodzie na wyłączenie stosowania wobec Państwa przepisów przyznających Państwu niektóre uprawnienia konsumenckie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zawiadomienia. 

  1. W zakresie zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu (art. 318 PKE) – obejmuje usługę internetową:
  2. Mają Państwo uprawnienie do zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu i zachowania ciągłości świadczonej usługi dostępu do internetu (bez przerwy w dostępie do usługi dłuższej niż 1 (jeden) dzień roboczy, z zastrzeżeniem że procesem zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu zajmuje się nowy dostawca, do którego przenoszą Państwo usługi dostępu do internetu, a nie dotychczasowy dostawca usług). Dostawca usług jest zobowiązany do wypełnienia obowiązków związanych z przeprowadzeniem procesu zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu tylko w zakresie w jakim występuje albo jako nowy dostawca usługi albo jako dotychczasowy dostawca usługi. W przypadku skorzystania przez Państwa z uprawnienia, o którym mowa wyżej, powinni Państwo określić tryb zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu: 
  1. z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową;
  2. bez zachowania okresu wypowiedzenia przewidzianego umową, ze wskazaniem konkretnego terminu przeniesienia;
  3. na koniec okresu obowiązywania umowy wymaganego do skorzystania z warunków promocyjnych, wynikającego z umowy. 
  1. W przypadku zgłoszenia żądania zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu bez zachowania terminów wypowiedzenia określonych w umowie, będą Państwo zobowiązani do uiszczenia opłaty na rzecz Dostawcy usług, w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, ale nie wyższej niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy wraz                              z sumą przyznanych Państwu ulg, pomniejszoną o proporcjonalną ich wartość za okres od dnia zawarcia umowy do jej rozwiązania.  
  2. W przypadku zgłoszenia żądania zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu z zachowaniem okresów wypowiedzenia lub na koniec okresu obowiązywania umowy zawartej na czas określony na warunkach promocyjnych, będą Państwo zobowiązani do rozliczenia z Dostawcą usług, na zasadach określonych dotychczas w umowie, w tym w szczególności:
  1. w przypadku zgłoszenia żądania zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu z zachowaniem okresu wypowiedzenia – do zapłaty opłat abonamentowych należnych do czasu rozwiązania umowy oraz zwrotu sumy przyznanych ulg, pomniejszonej o proporcjonalną ich wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do jej rozwiązania,
  2. w przypadku zgłoszenia żądania zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu na koniec okresu obowiązywania umowy zawartej na czas określony na warunkach promocyjnych – do zapłaty opłat abonamentowych do końca okresu obowiązywania umowy, bez konieczności zwrotu udzielonych ulg. 
  1. Wypowiedzenie umowy w zakresie usługi dostępu do internetu w związku ze skorzystaniem przez Państwa z uprawnienia, o którym mowa wyżej, jest skuteczne z chwilą rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usług. 
  2. Dostawca usług, będzie zobowiązany świadczyć usługę na dotychczasowych warunkach aż do terminu uzgodnionego przez Państwa z nowym dostawcą usługi dostępu do internetu na rozpoczęcie świadczenia nowej usługi. 
  3. Za czynności związane z realizacją Państwa uprawnień, o których mowa wyżej, Dostawca usług nie pobierze od Państwa innych dodatkowych opłat. 
  4. W razie gdyby nowy dostawca nie rozpoczął świadczenia usługi internetu w ustalonym umownie terminie, dotychczasowy dostawca usług kontynuuje jej świadczenie na dotychczasowych warunkach, do czasu rozpoczęcia świadczenia usługi internetu przez nowego dostawcę usług dostępu do internetu. 
  5. Jeżeli rozpoczęcie świadczenia usługi internetu przez nowego dostawcę usługi, nie nastąpi w ciągu 30 dni od ustalonego umownie terminu z nowym dostawcą, wypowiedzenie umowy dotychczasowemu dostawcy usługi będzie bezskuteczne, a umowę z nowym dostawcą usługi będzie uważać się za niezawartą, o czym zostaną Państwo poinformowani. 
  6. W przypadku, gdy w procesie zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu, Dostawca usługi jest nowym dostawcą usługi, a nie doszło do rozpoczęcia świadczenia usługi internetu przez nowego dostawcę usługi w ustalonym umownie terminie, przysługuje Państwu jednorazowe odszkodowanie w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za usługi komunikacji elektronicznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, chyba że opóźnienie nie przekroczyło 1 dnia roboczego lub brak możliwości realizacji zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu służącego do wymiany komunikatów między operatorami lub dostawcami usługi dostępu do internetu. Kwotę odszkodowania oblicza się na podstawie liczby rozpoczętych dni, które upłynęły od ustalonego umownie terminu rozpoczęcia świadczenia usługi internetu przez nowego dostawcę, do dnia rozpoczęcia świadczenia usługi lub upływu 30 dni od ustalonego umownie terminu rozpoczęcia świadczenia usługi internetu przez nowego dostawcę. 
  1. W zakresie zawieszenia bądź ograniczenia świadczenia usług (art. 382 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji:
  1. W przypadku, gdy opóźnią się Państwo z zapłatą za świadczoną usługę, Dostawca usług może wezwać Państwa do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienia, a po bezskutecznym upływie tego terminu, Dostawca usług może ograniczyć Państwu świadczenie usług. W odniesieniu do usług internetowych ograniczenie świadczenia usługi może polegać na obniżeniu prędkości dostępu do Internetu do minimalnych prędkości oferowanych przez Dostawcę usług. W odniesieniu do usług telewizji, ograniczenie świadczenia usługi może polegać na ograniczeniu Państwu dostępu do programów telewizyjnych w tym poprzez wyświetlaniu komunikatów o zaległościach na ekranie urządzenia, na którym oglądane są przez Państwa usługi telewizji.
  2. Jeżeli w terminie 7 dni od ograniczenia świadczenia usług zgodnie z ust. 1 powyżej, nie uiszczą Państwo opłaty za świadczenie usługi, Dostawca usług powiadomi Państwa o zamiarze zawieszenia usługi, a po bezskutecznym upływie 3 dni od doręczenia Państwu takiego zawiadomienia, Dostawca usług zawiesi świadczenie nieopłaconej przez Państwa usługi.                                 W odniesieniu do usług internetowych lub usług telewizji, zawieszenie świadczenia usługi może polegać na całkowitym uniemożliwieniu korzystania z tych usług.
  3. Jeżeli zapłacą Państwo zaległe należności za świadczoną usługę po ograniczeniu świadczenia usługi, Dostawca usług wznowi świadczenie usług, nie później niż w terminie 3 dni od dnia zapłaty zaległych należności z tytułu świadczenia usługi. Dostawca usług stosuje opłatę za wznowienie świadczenia zawieszonej usługi, w wysokości określonej w cenniku. 
  4. Jeżeli nie uiszczą Państwo opłaty za daną usługę w terminie 7 dniu od zawieszenia usługi, Dostawca usług zawiadomi Państwa o zamiarze wypowiedzenia umowy, a po bezskutecznym upływie 7 dni na zapłatę należności, Dostawca usług wypowie umowę z Państwa winy. W przypadku wypowiedzenia umowy zawartej na czas określony w związku z brakiem zapłaty przez Państwa zaległych należności z tytułu świadczenia usługi, Dostawcy usług będzie przysługiwało również prawo do zwrotu sumy ulg, pomniejszoną o proporcjonalną ich wartość za okres od dnia zawarcia umowy do jej rozwiązania.    
  5. Dostawca usług bezpłatnie doręczy Państwu powiadomienia, o których mowa w ust. 1, 2 i 4 powyżej, na trwałym nośniku, na wskazany przez Państwa adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej.  
  6. Jeżeli będą Państwo uporczywie opóźniać się z uiszczaniem opłat za świadczone usługi, Dostawca usług powiadomi Państwa o zamiarze ograniczenia świadczenia usług, z zakreśleniem 14 dniowego terminu na zapłatę zaległych należności. Po bezskutecznym upływie tego terminu, Dostawca usług zawiesi świadczenie na Państwa rzecz usługi, w stosunku do której pozostają Państwo w zadłużeniu. 
  7. Zakaz ograniczeń w zakresie korzystania z dostępu do publicznej sieci telekomunikacyjnej za pośrednictwem lokalnej sieci radiowej (art. 354 PKE) – obejmuje usługę internetową, usługę telewizji:

Jeżeli zawarta z Państwem umowa, zawierała postanowienia zakazujące udostępniania usług na rzecz osób trzecich bez zgody Dostawcy usług, te postanowienia nie będą mieć zastosowania w zakresie nieodpłatnego umożliwienia innym użytkownikom końcowym dostępu do sieci za pośrednictwem lokalnej sieci radiowej (np. sieć typu hotspot).  

Postanowienia umowy, regulaminu świadczenia usług bądź cennika, które są sprzeczne
z punktami 1-13, tracą moc wraz z dniem 10 listopada 2024 r., a w ich miejsce stosowane będą warunki opisane w niniejszym Zawiadomieniu. 

Wskazujemy jednocześnie, że zgodnie z PKE, nastąpiły również zmiany w nazewnictwie usług. Zgodnie z zawartą z Państwem umową, usługa internetu kwalifikowana była na gruncie dotychczasowej ustawy (to jest Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne; t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 34 ze zm.) jako usługa telekomunikacyjna. PKE wprowadza nowe pojęcie usługi komunikacji elektronicznej, obejmującej: usługę dostępu do internetu (usługę internetową), usługę komunikacji interpersonalnej (wykorzystującą albo niewykorzystującą numery) oraz usługę polegającą całkowicie lub głównie na przekazywaniu sygnałów (usługa telewizji). Usługami telekomunikacyjnymi na gruncie PKE są zaś jedynie niektóre usługi komunikacji elektronicznej, to jest: usługa internetowa, usługa polegająca całkowicie lub głównie na przekazywaniu sygnałów (usługa telewizji) oraz usługa komunikacji interpersonalnej wykorzystująca numery. Ilekroć powyżej mowa o usłudze telekomunikacyjnej bądź
o usłudze komunikacji elektronicznej, należy je rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w PKE (art. 2 pkt 76 i 80 PKE). 

UPRAWNIENIE DO WYPOWIEDZENIA UMOWY

W przypadku braku akceptacji zmian, o których mowa powyżej przysługuje Państwu uprawnienie do wypowiedzenia umowy. W przypadku złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy przed upływem okresu, na jaki została zawarta, będą Państwo zobowiązani do zwrotu przyznanych Państwu ulg, pomniejszonych o proporcjonalną ich wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania.

Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy w związku z brakiem akceptacji zmian, o których mowa w niniejszym zawiadomieniu, może zostać przez Państwa złożone w dowolnej formie, utrwalonej na trwałym nośniku, do czasu wejścia życie PKE, to jest do dnia 10 listopada 2024 r. 

Pobrać zawiadomienie w PDF

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.